Friday, June 29, 2012

Nah, hamek ko.. Update marathon



Fuh ! Fuh ! Fuh !
Makk aii.. berabok2 dh belog aii..
Tak sempat nak menjelmakan diri.
Bizis gilerss lah.
Kan dah ku kata, kalo bizi, sepi la jawabnye..
C c.. I tak tipu.

Wiken ritu mmg x dok rumah.
Out stesen… 2 hari di Shah Alam.
Senin tu pulak, aku yg out… demam.
So, MC la kittew.
Tapi 50-50 sebenarnye.
Nak g opis tak, nk gopis tak??
Nak pegi tak larat, tak pegi kang, ada keje nk kena buat.

Sbb arini ada2 org staff from Labuan akan report duty.
So, kehadiran ku mmg la diperlukan disitu.
Ok, try call Umi & RMK, dorang willing to tolong aii.
Weeeeee…. Tqtqtqtq.
So, masa yg terluang ittew dipenuhkan dgn xtvt.. tido sepanjang hari.
Berehat la.. MC kan soh rehat.. x reti2.
Haha..

Selasa masuk opis, terus terjah kat new member in dept tu.
Tya apa yg they need, ok ke tak, etc.
Setel tu, baru la belek2 email.
Skali dpt plak email kata aku shortlisted utk interview.
Tau interview hari apa??
Rabu a.k.a esoknye.
Taim tu dah kul 11 hokkay.
Dah la semalam MC, maka byk la keje2 yg perlu dilangsaikan, kannn..

Pastu now aku ganti kan NMI yg dah transfer ke dept baru.
So, keje2 nye ittew digalas dibahuku sementara nak dpt pengganti.
Plus, ngan aku pya daily work lagi kan..
Dengan nak prepare utk interview esok.
Maka, mmg wajar la kalo pitam, kan!
Ok takpe, buat slow2.



Hari rabu plak, sepanjang pagiiii aku kat annex (lokasi interview).
Kata turn aku kul 9.30am.
Aku sampai sana dlm 9.20, 1st candidate pun belum selesai lagi.
Acaner tu?? Aku no 3.
Sudahnya, turn aku dipanggil masuk kul 10.30 kot.
Ada la 25 minit kat dalam tu.
By 11 dah selesai, patut dah boley balik dept.
Tapi dok tggu geng2 sume selesai, nak balik togeder2.
Boley??? Maka, lambat la kan

Taim interview tu ntah apa2 yg aku jwb tah.
Mmg x well prepared pun kot.
Belasah je la.
Ada rezki aku, ada la…
Tak gitu ??

After lunch masuk ofis, alhamdulillah.. tgk meja clear je.
Maksudnye takde la dorang tinggalkan pesanan penaja soh aku return call ke apa ke kan.
Then, bukak email….
Skali lagi pitams di sittew..
Beraturrrrrr email pasal keje.
Huarrgghhh..
Keje semalam pun tak setel sepenuhnye lagi, now tambah lagi.
Ok, fine.

Aku ada masa sampai kul 4.30 je arini.
Sbb ptg kang amik time-off.
Ada sesi taklimat ngan cikgu kat skolah Yasmin.
Taklimat utk persembahan hari Sabtu ni @ KLCC.. *anak aii ada show yolls.. haha.. mak yg eksaited lebey*.



Salah satu point masa briefing tu, kena pakai pakaian formal.
Mana gayanya pakaian formal aku eh?
Baju kurung je ke?
Agak susah la utk aku memilih baju.
Sbb aii ni bukan fesyen expert.
Apa yg ada je ku pakai selama ni.
Mengikut keselesaan & kemampuan.. suami.. *MyPartner a.k.a MP la..*

Hurm.. tgk la cemana hasil nye nnti eh.
Stailista @ Opss.. :))


Kamis ok skit, takde byk gangguan.
So, bole wat keje ngan tenang.
Cuma lunch taim tu aku ke Sogo.
Pi carik hadiah utk anak kak melly.
Besday celebration nye hari Sabtu ni.
Ok, setel part tu.

Bila dah dijemput, haruslah dtg utk memeriahkan, kan..

Sampai rumah ingat boley lilek2.
Rupanya tidak..
Hari ni sepatutnye tido rumah mama, sbb MP ada badminton.
Tapi tak jadi pegi.. sbb beg raket tak bawak.
So, salah aku kahh??? *dinda kah yg bersalah, kanda?*
So, dia dah macam takde mood.
Boley?? Salah sendiri okay.
Terima je la yang oii, bukan rezeki abah main mlm ni.

Dek kana muka laki ku yg dah pencong2 *sengetkan mulut, bibir atas ke kanan, bibir bawah ke kiri*
Maka, dia terus masuk kete dok blakang.
Apakah maksudnya??
Aku lettew yg kena drive.

Hayooo… dah la mata aii ni kalo mlm adalah rabun + silau.
Oleh kana muka MP dh cenggitu, aku maleh nk bersoal jawab.
Aii kan isteri yg mithali.. *betulkan selendang*
Ni lah baru aku citer kt sini.

Cer kalo bwk beg reket tu, boleh je kan bersemangat waja.
Mesti boley bwk moto @ drive kete pi main badminton tu kan ? kan ? kan?
Dah la pagi tadi pun aku gak yg kena drive.
Sebab ??? Dia dok bangun kul 3.30 pagi kot..
Alhamdulillah, sembahyang tahajjud.. Tgk bola okay.
Tu yg bila bangun nk pi keje, cam lemau seluruh badan.

Dah la bila aku bebel2, dia kata, ni baru 1st time kan abh soh ibu drive ?
Ok.. wateva.

Pagi tadi bangun tido yasmin plak dah muntah2, mcm nk demam.
Dah la arini awak ada rehearsal kat KLCC kan.
Jgn la demam kak.
Cecepat MP bg ubat.
Demam, batuk, selsema.
Moga bertahan la sampai esok, ye.

Now Jumaat.. aku tgh mengadap PC ni.
Update marathon.
Looks like hari ni pun bizi kot.
Sbb ada collegue aku ni nk resign.
Hari ni last day dia.
So, byk la bnda2 remeh temeh yg perlu dibereskan.
Hurmm…
Apa nak buat kan..
Cam ni la kalo keje ngan org…
Keje mmg tak penah habis.

Ptg kang siapkan memana keje yg terbengkalai.
Hopefuli selesai la sume.
Itu cite setakat hari ni.

Esok punya pogrem pun dah bersusun dah.
Esok apanya.. start mlm ni dah fully booked.

Mlm kang MP ada futsal kat jln genting klang.
Aku rasa cam nk ikut, sbb main 1 jam je.
Takde lah sangap aku menunggu kan.
And lps tu boleh la terus balik.
It’s a plan la.
Tgk la cemana.
Kalo k min sihat, bole la kot.

Sabtu, kul 2 ada jemputan besday party oleh kak melly.
Kul 3.30 camtu ada jemputan menyambut menantu plak oleh mak itam.
Anak mektam tu kan baru kawen ritu.
So, ni buat la mkn2 skit kot.
Yg tu tgk la dulu.
Kalo berkesempatan, aku pegi.

Mlm plak yasmin pya show.
One Child One Hope Charity Concert @ Plenary Hall KLCC.
She has to be there by 7.00pm.
Kul brape aku nk kuar rumah?
Mengharungi jem2 sepanjang perjalanan.
Wiken kan, of kos la jln jem.
Nak2 kat ares segitiga emas tu.
SMI, la.

Ok, mungkin kita takyah bawak Zara.
Boleh la kita nek moto je kan.
Merempitss yolls!!
Cepattt sampai.
Gud idea, huh ??

So, Zara tinggal ngan atok ye.
Teacher Yasmin kata ritu, bole je kalo nk bawak, riba je pun kan.
Ehmm.. mebi not kot.
Kang dia buat hal kang, naya je..
Dah la dengan agong sume ada, okay.
So, no no no.
Adik tinggal ye…

Hari ahad plak, ada function.
Ok, tido rumah mama la jwbnye.
Kosser aku nk balik tetengah mlm buta tu.
Kalo ada function tu, sampai ptg la jwbnye kat kantin.
Takpe2, rezeki jgn ditolak.

Ahad mlm plak, mgkin ada reunion dinner with kak niza & abg jem a.k.a jamil.
Wahh.. lama giler tak jumpa dorang nih.
Last jumpa masa k min umor 3 tahun kot.
Now k min dah 5 tahun.
Teruja bangattt.

Amacam??
Sanggup??
Penat kan??

Ini lah realiti kehidupan saya.
Suka duka, penat letih, lesu lelah segala macam ada.
Rencah kehidupan kata org, kan..

Ok, dalam byk2 peristiwa yg berlaku selama seminggu tu, mesti la ada bnda2 yg menarik & tak menarik yg aku nak share.
Tapi, nnti aku create separate n3.

Ok ok, taim lunch dah nak habis.
Get back to work!!!
Sambung lengkali.

Ta-ta.











No comments:

Post a Comment