Thursday, June 7, 2012

Majlis Perkahwinan Anak Mak Itam



Sabtu, 2Jun 2012 @ Kg Melayu Subang.
Jemputan perkahwinan anak mek tam yang sulung.
Pegi mengantar ke rumah pihak pompuan.

Aku sampai agak lambat la.
Orang sume dah bekompang.
Taim sampai, pantin dah berarak ke meja makan.
Hehe.. belum la terlepas peluang makan bersama.
So, duduk la kt meja yg dikhaskan utk VIPs tu.

Ramai gak sedara mara yang ada.
Makcik pokcik 3-4 orang je la yang takde pun.
Biasa la, org adik beradik ramai ni kan, mmg la meriah u olls.
Mek Tam ni adik ayah aku.
Adik beradik depa je ada 11 orang *erkk.. betul tak ? 11 ke 12 eh??*

So, sembang2 la kejap ngan mokcik2 aku sume tuh.
Oohh.. ada gak la terselit kabar gembira…
PP anak mak ngah samsiah dah dapat baby *itu adalah nama anak makngah ye, bukan anak makngah punya PP, hokkay*
Ok P, tahniah. Setelah sekian lama menunggu, ye..
Kalo dah rezeki ko, insyaAllah ada…
C C, ni la berkat kesabaran korang.. :))
InsyaAllah, nnti kak long dtg tgk ye..
Ok, habis kisah PP.

Weee… jumpa nenek.
Lama kot tak jumpa nenek. Lama sangatt.
Padahal bukannya jauh pun rumah nenek tu.
Tapi tak gak menjengah.. *teruk kan ada cucu camni…*

Aku ingat lagi, masa taim raya salam nenek, nenek ckp…
“Ingatkan tak ingat nenek lagi. Lama tak datang tgk nenek”
Mau tak sedih ko mendengo?? Gila sayu siot.
Aku peluk cium nenek.
Begenang air mata dia.. aku pun sama *lap aimata*

Ye la nek, nnti along datang tgk nenek selalu ye.
Ko dengar tu, selalu katanya, hokkay.
Tapi, nan adooooo.
Kalo takde apa2 majlis, harammm la nak berkunjung ke rumah nenek tu. *ye, saya sgt sedar diri*
Tapi tu la.. bukan tak nak datang.
Nenek ni ramai anak2 yg prihatin.
Weekend ni g rumah anak sana, mggu dpn anak sini, mggu lg satu anak yg lagi satu tu..
Semedang takde kat rumah.. *ini adalah alasan. Kalo dah tau, dtg la hari bekerja*

Ok, nek, along akan cuba ye..
Senang2 nnti, along singgah jengah nenek, okay.
Dah takmoh sesedih, ni nak tgk cucu nenek kawin ni.
Senyum skit…


Ini lah nenek saya!

Majlis pernikahan hari Jumaat, which is aku tak pegi.
So, takde la gambo ye.. harap maklum.

Kitorang kat sana pun kejap je kot.
Sbb lepas tu nak rush ke Melaka plak.
Me looike..
Makan ikan bakar..

Lepas makan, berposing2 cam biasa la kan.
Bila dah ramai2 tu, maka cameranye pun adalah banyak.
Jenuh nk senyum.
Dah la dengan panas lagi.
Tapi aii menten je… *sambil betulkan selendang*

Ok, layan je la gambar yg beberapa keping ni eh..

Anak2 beramah mesra ngan tok nenek deme..

Kitorang yg tak ikut tema... Dah sama tema sebelah pompuan plaks.

Khemah pun kaler biru. Maknanya aii tuan rumah la kan... Ngeh3.

Sedara kittew sume pakai pink karer..

Pink lagi..

Tahniah buat MekTam sekuarga. Bertambah sorang lagi ahli kuarga”.
Utk Pengantin a.k.a Iqkmal & Sheda… “Selamat melayari alam rumah tangga”.

TAHNIAH!!






No comments:

Post a Comment