Monday, May 7, 2012

Tak penah di buat orang tau!


Sesungguhnya aku amat bersyukur memiliki mu sebagai SUAMI ku.
Terima kasih kerana sudi menerima aku seadanya.
Terima kasih ya Allah.
Kerana Kau telah menghantar dirinya untuk menyempurnakan hidupku.

TAPI…. *erkk, ustaz kata, kalau org tu benar2 bersyukur, mana boleh ada tapi2. Kena terima seadanya*
Bukan aku tak bersyukur, sangat2 bersyukur.
Ada suami yg sangat2 memahami.
Dikurniakan anak2 yang sempurna.
Terima kasih, terima kasih, terima kasih Ya Allah.

Tapi, aku nk tulih jugak.
Bukan byk pun, sikit jer nak meluahkan.
Boley? Boleh la, bole la… kalo tak bole, boley blah.. *ahaks*

Baru-baru ni MP ada menyuarakan hasratnya kat aku.
Bila dengar je apa yang kuar dari 2 ulas bibirnya ittew, aku tergamam.
Whattt ???? *mata terbeliak & dahi berkerut beribu2*

Suamiku, apakah kau sudah habis pikir ???
Tidak, tidak, tidakkkkkkkkk…
Jangan lah yang, kan kita boleh bincang lagi..

Jawapan MP dari soalan yang berlegar2 dalam palotak aku adalah..
Tak pe lah mi.
Abang rasa tak salah kalau kita tolong dia.
Kalau dia betul2 ada masalah, abang tak nampak pun cara tu tak betul.
Abang ok je, and abang rasa abang MAMPU !!
Oh noooooo…

MAMPU ye??? Anda pasti…?? *bertanya dengan nada yang tegas.. wahh*
Ye, insyaAllah… *katanya*
Aku dh macam… apa ni??
Hamagad!!

Sayang, kita ni pun bukannya golongan org yg ada-ada.
Kalo nk tolong org pun, hagak2 la yang oii.
Dinda tetap tak bersetuju dgn hasrat kanda ittew. *matik la jadi isteri derhaka kan*
Walaupun syurga dinda di bawak tapak kaki kanda, dinda tetap tak setuju !

Maka, dia pun diam.
Aku tau dia tak pueh hati lagi tu.
Mesti tgh mencari point2 yang jitu utk meyokong proposal dia.
Sukati la suami ku.

Ayat yang aku paling tak tahan :
"Lately ni dia asik kurang je bayar sewa rumah.
Abang nak tya dia la, dia ada masalah ke?
Kalo ada masalah, abang ingat nak turunkan sewa rumah tu."

Hah??? Tak pitam ko dengo?
Ada ke tuan ghumah yg berhati mulia mcm gini?
Dan dengan bangganya, org yg berhati mulia ittew adalah suami ku.
Ko ada??

Yang, belum penah dibuat org yang oii.. tuan rumah turunkan sewa.
MP jawab - Takpe la, buat apa nak ikut orang, orang tak penah buat, kita buat la. 
*Dushh, rasa cam kena lempang berkali2 sampai berpusing*

Tgk la, kalo aku dh tak kuasa nak berperang muluit, ikut kan je la.
Lagipun rumah tu rumah dia, khennn…

Sila urut dada ye...
Memang jauh la dengan apa yang korang pikir tadi kan??
Apa, bukak cawangan baru ?
Hahaha….. silap la tuan hamba.
Pasal sewa rumah je pun.

Kalo hasrat tambah cawangan, AWAS !!
Setia dengan dinda sowang tau!

MP- the only one!

Panahan mata dinda, menusuk tak ke jantung kanda?? :))

No comments:

Post a Comment