Tuesday, April 24, 2012

EQUATORIAL BANGI


7-8hb ritu MP ada tournament apa tah kat Bangi.
Our plan, check-in kat Equatorial Bangi 1 mlm. Hehe..

So, pagi hari kejadian, bangun super awal.
Kena siapkan sandwich buat bekalan untuk suami terchenta.
Kul 7.45 pg bergegas ke Bangi, hantar MP.
Pehtu aku terus ke kantin – ada function pagi utk doplo org je, hokkay.
Diulangi, doplo org jer (tak lepas duit myk nk ke sana, ngan masa lg).


Setel function, balik rumah siapkan anak2.
By 1.40 ptg aku dh otw ke tapak tournament.
Sampai sana dlm 2ish, amik MP terus ke Equatorial.

What a nice hotel. Siyesli.. Mmg aku tergoda dah ngan hotel ni.
Cantiks siot. Cam ala2 kat Sabah gitu.
Service pun pantas jer.
Bilik pun best. Tilam best, bantal best.. sume la best !!

View dari bilik.. nice ehh..

Baring2 jap, kul 4 aku & anak2 turun.
Yasmin sibuk nak mandi kolam. Layankan jer…
Kang x bwk kang meroyan plak…

Anak ku yg semedang ceria.. :))


Wahh.. pemandangan di sini sgt ‘mengiurkan’… *buat2 buta, buat2 buta*
Ramai tul minah2 saleh tayang bodi.. haha…
Sib baik MP x turun. Kalo x jiwa kacau aku.. haha…

Ko nampak?? Sampai2 je terus tukar ke baju mandi... Kalo tak ku turutkan dia ke kolam, mau sentap minah tu..

Sila tgk anak aku je tau, jgn korang kesah pemandangan di blkg ittew...

Ini bukan kolam terapi kaki ye anak ku... 

Dah kenapa ni kak min oii? Nak menjala ke?? 

Muka setelah berpuas hati dgn hasil tangkapan ikan2 di atas td.. 

Esoknye taim breakfast terjumpa lak kak melly.
Haha.. kat bank x sempat nk jumpa, kt sana plak bley terjumpa.
Kak melly bersama 2 anak yg kiut miut & asben yg sporting.

Pagi ni, sekali lagi yasmin terjun kolam.
Aku lepak kt bwh kejap je. Usha2 tgk line clear x.
Agak2 keadaan dlm kawalan & memuaskan, aku caloo la. 
Lgpun zara tido.
Hehe.. Sib baik x de minah saleh tayang body pepagi ni.
Bole la aku naik bilik dgn perasaan aman.. *mata pandang atas sambil kelip2*

Kul 12 cau-cin-cau.
Carik lokasi utk isi poroit plak.
Tetiba cam tingin plak nk mkn big apple donut.
MP kata beli kt sg wang je la… lunch kt sana skali.
Nak ke sg wang tu kan melalui ronbot kg pandan tu kan, pastu lalu times square..
Mulut aku plak menggatal je tya MP.. 
‘Nk mkn kt tmpt yg mami mkn ngan kak pija ari tu x ?’
MP kata ok, boleh gak. Mami ingat jln x?
Dengan kondifen nye aku jwb, ingatttt……. kot.
Sengal.. hahaha…
So, aku pun guide la.. masuk sini yg, ok u-turn kt depan tu, lps traffic lite masuk kt sblh kedai2 tu… bla bla bla…
Pastu ayat terakhir .. ‘eh, mana 7-11 tu eh? Dh xde ke ? Hari tu ada je’ – ayat cover line.
Padahal dh mmg salah jln pun..

Dh la kt situ jalan sume 1 way, x ley u-turn..
Jln tu terussss membawa kitorang ke jusco maluri…
Hahaha…. Terus ke valodrom cheras…
MP diam je sepanjang perjalan yg ‘salah’ tu..
Pastu terus dia park kt velodrom tu..
Lantas berkata… ‘Dah jom, kita mkn ayam kampung.’
Ok la, ayam kg pun aym kg la.. salah sendirik kan, diam je la…
MP x membebel tu pun dh besar rahmat.

Lain dirancang lain yg jadik kan…
Maka big apple pun hadooo la.. L

Apa2 pun, weekend yg sgt terisi dgn agenda kekeluargaan sgt.
Aku sukeee…
Akan ku terjah lg ke Equatorial Bangi nih.
Sgt aman & damai jiwa & raga…
Sesekali nk lilek2, moleh la nyalan2 sini timpat aa…
Manyak syiookk oo…


Bye bye.. we will come back!! Adios.


No comments:

Post a Comment